
Kruimelpad
Beweeg mee met je tv
Schrik niet als je in het najaar spontaan begint te bewegen terwijl je naar de tv kijkt. Tijdens de reclameblokken zal CM beweegspotjes serveren waaraan je niet kunt weerstaan. De tv-campagne komt voort uit een wedstrijd waarbij Vlamingen een Beweeg Meer Idee konden delen met CM.

Bijna 3.000 Vlamingen hadden een idee om hun medemens meer aan het bewegen te krijgen. Het winnende voorstel komt uit de koker van Tars Verschelde. ‘Niemand is dol op tv-reclame’, zegt Tars. ‘Daarom zou CM het reclameblok nuttig kunnen gebruiken om in beweging te blijven, met makkelijke oefeningen van één minuut waaraan iedereen kan deelnemen.’
Maar wat is nu precies de kracht van een minuut beweging voor de tv? Elke Ghyllebert, stafmedewerker Gezondheidsbeleid bij CM, ziet alvast vijf voordelen.

'Het gezondheidsfonds in de praktijk'
Van 27 januari tot 1 maart konden mensen hun idee delen op de website beweegmeeridee.be. ‘Ik was aangenaam verrast door het aantal inzendingen’, zegt Steven Hermans, directeur Businessontwikkeling en Innovatie van CM. ‘Van leerkrachten tot ondernemers, de respons kwam uit alle lagen van de bevolking.’
Samen met Bart De Ruysscher (CM), Elke Ghyllebert (CM), prof. dr. Wendy Van Lippevelde (UGent) en Imke Courtois vormde Steven de vakjury. ‘Dit was een perfecte campagne om CM als gezondheidsfonds waar te maken. Een grote troef was de inbreng van het publiek: zij brachten de ideeën aan, en uit de top tien koos het publiek de drie finalisten.’
De winnaar werd aangeduid door de vakjury. ‘Van jong tot oud, ziek of gezond, we wilden dat iedereen kon meedoen met het winnende idee. Bij de ‘1 minuut training reclame’ was dat het meest het geval.
Bovendien bereiken we met een tv-spot veel mensen, net op een moment dat ze wat beweging kunnen gebruiken. Met deze tv-campagne eindigt het trouwens niet, wat ons betreft. In de ideeën zit nog een schat aan inspiratie om nieuwe projecten te ontwikkelen.’